Olejarka LUBRIXA. Oliwiarka do łańcucha motocyklowego – smaruje oraz konserwuje.

  • Bartłomiej
  • 09/04/2018
  • Możliwość komentowania Olejarka LUBRIXA. Oliwiarka do łańcucha motocyklowego – smaruje oraz konserwuje. została wyłączona

Oliwiarka do łańcucha motocyklowego – smaruje oraz konserwuje.

Oliwiarka do łańcucha w motocyklu to rzecz niezbędna, każdy zna przysłowie że „kto smaruje ten jedzie” i coś w tym musi być, dobrze nasmarowany łańcuch to czysty łańcuch oraz łańcuch, który będzie dłużej nam służył, smarować łańcuch trzeba, kto nie smaruje tej częściej musi wymieniać cały napęd.

Honda Africa Twin

O łańcuch w motocyklu możemy dbać na 3 różne sposoby:

– możemy nic nie robić i tylko wymieniać napęd, tak, spotkałem się z takimi opiniami, że nie trzeba nic robić a podobno wszystko działa dobrze i sprawnie, prawda jest jednak taka, że bez odpowiedniego smarowania łańcuch zużywa się znacznie szybciej a koszt samego łańcucha jest znacznie większy niż sama oliwiarka, takie rozwiązanie pozornie jest najtańsze a w rozrachunku wychodzi najdrożej, koszty eksploatacyjne zużytego napędu przewyższają koszt zakupu i eksploatacji automatycznej oliwiarki.

– drugim znacznie lepszym sposobem jest manualne dbanie o nasz napęd, wystarczy kupić dobry smar i raz na około 400km wyczyścić łańcuch i dobrze nasmarować, dobre i fajne rozwiązanie ale trochę czasochłonne i można się trochę przy tym pobrudzić, szczególnie uciążliwie rozwiązanie w czasie jazdy na długich dystansach kiedy musimy zabrać ze sobą pudełko ze smarem i co około 400 km musimy nasmarować łańcuch a w czasie jazdy w deszczu nawet częściej musimy nasmarować taki łańcuch

– automatyczna oliwiarka do łańcucha to jednak najlepsze rozwiązanie, teoretycznie najdroższe ale w rozrachunku końcowym wychodzi najtaniej, na początku faktycznie zakup sprzętu generuje dość duże koszty ale już samo używanie oszczędza nasz portfel oraz czas bo taka oliwiarka sama automatycznie smaruje i konserwuje nasz łańcuch. Korzystając z takiego rozwiązania nie musimy zatrzymywać się co 400 km aby nasmarować nasz napęd, nie musimy zabierać dodatkowego sprzętu a koszt samego oleju jest o wiele tańszy niż zakup smaru do łańcucha.

Jak już wiemy jakie rozwiązanie jest najlepsze, to czas napisać o oliwiarce do łańcucha jaka została wybrana do naszej Hondy Africa CRF TWIN 1000L DCT, szukaliśmy długo, czytaliśmy opinie oraz rozmawialiśmy z innymi Motocyklistami co wybrać, czym się kierować aby dobrze dbać o łańcuch w motocyklu, zrobiliśmy podsumowanie i wybraliśmy sprzęt polskiej firmy Q2 Krzysztof i Rajmund Kudelscy S.C. jakim jest automatyczna oliwiarka Lubrixa.

Centralka sterująca Lubrixa

Oliwiarka Lubrixa to w pełni automatyczna oliwiarka, która ma kilka trybów pracy, oliwiarka ta ma specjalny tryb do jazdy w mieście, w czasie jazdy na autostradzie jest dedykowany inny tryb a jak będziemy jeździć w czasie deszczu to też mamy specjalny tryb. Obsługa tego urządzenia polega tylko na tym aby pamiętać o tym aby w pojemniku nie zabrakło oleju do smarowania napędu i to wszystko.

Dysza z igłą Scottoiler (Lubrixa)

Cały zestaw Lubrixa składa się z panelu sterowania, pojemnika na olej, zaworu oraz specjalnej dyszy do smarowania łańcucha. Montaż jest banalny i prosty ktoś, kto potrafi wykonać samodzielne podstawy serwisowania motocykla bez problemu sam zamontuje taki zestaw.
Nasz motoambulans.pl dopiero zaczyna testować to rozwiązanie i już możemy powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni z działania tej automatycznej oliwiarki do łańcucha i go polecamy.

Zbiorniczek na olej. Oliwiarka Lubrixa

Każdemu, kto dba o swój motocykl i chce aby służył mu jak najdłużej polecamy oliwiarkę do łańcucha Lubrixa od Q2 Krzysztof i Rajmund Kudelscy S.C.

strona iinternetowa: mototopasja.pl

Pamiętajcie o najważniejszym, że kto smaruje ten jedzie.

Podsumowanie test:
Niestety po 2 sezonach oliwiarka się popsuła, producent nie odbiera telefonów i nie odpisuje na emiale! Uwaga proszę się zastanowić przed zakupem tego produktu!